Zoekmachine Ask

Zoekmachine www.Ask.com, eigendom van IAC, zegt de relevantie van zoekresultaten en de snelheid van de engine drastisch te hebben verbeterd in de strijd met zoekgoliath Google. Ask.com hoopt met deze verbeteringen een groter publiek te trekken, het is niet de eerste keer dat dit wordt geprobeerd.

Afstand verkleinen: Volgens Ask.com-baas Scott Garrell kost het gebruikers van zoekmachines gemiddeld 3 tot 4 keer klikken voordat zij de gewenste informatie hebben gevonden. “We willen de afstand tussen jouw zoekopdracht en het gewenste antwoord verkleinen”, zegt Garrell.

Achter de schermen zijn de mogelijkheden verbeterd om data van webpagina’s te plukken en om meer soorten content als foto’s, nieuws, plaatjes en video’s tussen de resultaten te krijgen. Verder zijn er meer bronnen op het gebied van entertainment, vacatures en gezondheid beschikbaar.

Shake-out: Ook hoopt Ask.com de functionaliteit uit de glorietijd van de zoekmachine terug te krijgen: de mogelijkheid om zoekvragen in gewone mensentaal op te geven. Voor de huidige technologie wordt gebruikgemaakt van ‘semantisch zoeken’, zegt Garrell.

Voor de opkomst van Google was Ask.com – aanvankelijk Ask Jeeves geheten – samen met zoekmachines als Altavista en WebCrawler marktleider. Na de shake-out van het nieuwe millennium richtte Ask.com zich meer op dienstverlening aan bedrijven en minder op consumenten, totdat de zoekmachine in 2003 zijn oude doelgroep wilde terugveroveren.

Goede strategie: Sindsdien is er dikwijls gesleuteld aan de website en zoektechnologie, zoals in 2003 en 2004 Desondanks bleef het aandeel gebruikers in de VS schommelen tussen de 4 en 7 procent, waarmee Ask.com mijlenver achterligt op marktleider Google, dat rond de 63 procent van de Amerikaanse zoekopdrachten afhandelt.

Vergelijkbare berichten:

Berrie Pelser
My name is Berrie Pelser, since 1999 co-owner of Ber|Art Visual Design V.O.F. Our company is been grown to a full service bureau for complete managed business internet sites that we are hosting in our own secure and fast Cloud. We are specialized in WordPress, search engine optimization, social media integration and social media strategy. I co-founded my company, Ber|Art Visual Design, in 1999 as a web design firm. It has since grown into a full-service agency for maintaining complete corporate websites hosted by Ber|Art in a secure and fastcloud environment.
Berrie Pelser

@BerriePelser

https://t.co/0cQV0pyl3s - WordPress Google SEO Cloud Hosting Web Design Social Media SEM Media Internet Business Marketing CMS Blogger - http://t.co/Qroj6TZzDE
http://t.co/aSTSejCkIL How to become more influential – video http://t.co/74vakAGub4 #seo #wordpress - 39 minuten ago
Berrie Pelser
Berrie Pelser

Comments are closed.