Social Media Strategie

Social Media Strategie

Social Media Strategie, Search Engine Marketing (SEM), Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA)

Complete websites met een uitstekende integratie in de sociale media

Standaard leveren wij u

  • Een domeinnaam met veilige en snelle webhosting
  • Dagelijkse externe back-ups naar een ander datacentrum
  • Uitgebreide online statistieken van uw website
  • E-mail en webmail met zeer goede virus en spam filtering
  • Een up-to-date WordPress content management systeem (CMS)
  • Ontwikkeling volgens de laatste webtechnieken en -standaarden
  • Een flexibele website die meegroeit met uw bedrijf
  • Een weblog voor uw nieuwsberichten
  • Een op maat gemaakt ontwerp en design passend bij uw huisstijl
  • Google optimalisatie en positionering
  • Social Media integratie op uw website
  • Social Media Strategie van uw bedrijf
  • Smartphone en tablet optimalisatie van uw website
  • Volledig onderhoud (updates) van uw website

Extra mogelijkheden tegen een meerprijs

  • Een professioneel fotoboek
  • Meertalige website
  • Een professionele evenementenkalender
  • Een geïntegreerde webwinkel met betaalsysteem
  • Online reserveersysteem voor bedrijven (van kappers tot fysiotherapeuten)
  • Content management. Wij schrijven uw nieuwsberichten, blogs, klantverhalen, (online) folders en magazines

Uw voordelen

  • Professionele, snelle en zeer veilige cloud hosting
  • Hoge positie in zoekresultaten Google en Bing
  • Moderne website die voldoet aan alle voorwaarden
  • Uw website is goed te zien en te gebruiken op alle smartphones en tablets
  • Uw website wordt goed gevonden in alle (grote) social media netwerken
  • Wij onderhouden desgewenst alles. U hoeft dus zelf niets te doen
  • U kunt zelf wel altijd en overal de content op uw eigen website aanpassen
  • Een website in meerdere talen
  • Het design is flexibel en is te allen tijde aan te passen
  • Uw website is opgeslagen in een veilige database
  • U kunt gebruikmaken van ons zeer uitgebreide social media netwerk
  • Wij hebben eigen WordPress-programmeurs en kunnen alles voor u op maat maken
  • Wij hebben eigen contentredacteuren en tekstschrijvers

Hoe werkt Google?
De basis van de Google zoekmachine is een algoritme met de naam PageRank. In essentie wordt de waarde van een pagina bepaald door het aantal malen dat er naar gelinkt wordt vanaf andere internetpagina’s. Elke verwijzing betekent een stem voor een pagina. Google analyseert ook de pagina die de stem uitbrengt. PageRank werkt met een schaal van 1 tot 10.

PageRank wordt gebruikt om de resultaten van een zoekopdracht te rangschikken. Een hoge PageRank betekent niet dat de pagina bij alle zoekopdrachten hoog zal scoren.

Algoritme
Google heeft een algoritme om te bepalen welke pagina het eerst in de resultaatlijst wordt genoemd. Belangrijk daarbij is, naast de vraag hoe belangrijk een zoekterm op de pagina is, hoe vaak er naar een pagina gelinkt wordt, vanaf welke pagina’s en met welke tekst.

Omdat veel gebruikers Google gebruiken om pagina’s te vinden, is het voor aanbieders van materiaal nuttig om hoog in Google vermeld te worden. Daarom worden er methoden gebruikt om kunstmatig de ‘pagerank’ van pagina’s op Google te verhogen, bijvoorbeeld door het creëren van ‘fake’ webpagina’s, die slechts dienen om naar andere pagina’s te verwijzen, zodat deze een hogere rang krijgen. Google heeft een aantal malen zijn algoritme aangepast om zo het effect van dergelijke praktijken te verminderen of teniet te doen.

Harde uitspraken die de plaats van een webpagina in de resultatenlijst van een zoekopdracht voorspellen zijn erg moeilijk en vaak twijfelachtig. Het exacte algoritme van Google wordt namelijk door de makers geheim gehouden en is voor buitenstaanders niet altijd even gemakkelijk te begrijpen. Niemand weet hoe zwaar PageRank doorweegt in het algoritme: zo had op 28 maart 2005 het Wikipedia-artikel over Westerse wereld een pagerank van 5 op 10. Op dezelfde dag had het Wikipedia-artikel over Westerse cultuur een pagerank van 0 op 10. Toch werd de pagina over Westerse cultuur als eerste in de resultatenlijst opgenomen toen via Google met de zoekterm “Westerse wereld” werd gezocht.

De index
Elke zoekopdracht doorzoekt in minder dan een seconde een index die is opgebouwd uit bijna 10 miljard webpagina’s (stand juli 2007). Een groot deel van die pagina’s wordt regelmatig bezocht door de spider van Google, Googlebot genaamd. De spider leest de pagina en slaat de gegevens op in de index. De spider is in staat om hyperlinks te volgen, en kan op die manier een groot deel van het web bezoeken. Volgens Google werd op 25 juli 2008 de mijlpaal van 1 biljoen unieke URL’s overschreden.

Techniek
Van meet af aan is er voor gekozen niet te werken met één grote centrale computer, maar met een netwerk van zeer veel relatief goedkope computers. Googles serverpark bestaat naar schatting uit meer dan 450.000 systemen die zijn opgebouwd uit standaard hardwarecomponenten. De computers staan verspreid over allerlei datacentra. Door clusters redundant uit te voeren kunnen defecte machines eenvoudig vervangen worden.

SEO Tips
1. Men kan een zin in Google vinden. Als men bijvoorbeeld het verschil tussen Belgen en Nederlanders wil zien, kun je zoeken op verschillen tussen Nederlanders en Belgen. Maar misschien is het handiger om de zin tussen aanhalingstekens te zetten (” ” ). Google laat dan alleen pagina’s zien waar de woorden “verschillen tussen Belgen en Nederlanders” meteen na elkaar en in deze exacte volgorde te zien zijn.

2. Als men wil weten hoeveel inwoners bijvoorbeeld Parijs heeft, kan men het beste het volgende intypen: “Parijs heeft * inwoners”. De zoekmachine ziet het sterretje als een joker, dus op die plaats kan van alles staan. Maar als iemand op zijn website de volzin “Parijs heeft lelijke inwoners” heeft staan, zal Google die pagina dus ook laten zien. Het kan ook in samenstellingen, bijvoorbeeld: “de snelheid van het licht is * per * “; men vindt dan de snelheid van het licht in meters per seconde maar ook in kilometers per uur.

3. Het is ook mogelijk met de zoekmachine binnen een site te zoeken: je weet dat de info die je zoekt op de betreffende site staat, maar niet wáár. Het kan dan slim zijn om met Google binnen die site te zoeken. Het gaat als volgt: ‘site:’ gevolgd door de naam van die website (overigens werkt dit het best zonder de toevoeging ‘www’). Als men bijvoorbeeld een nieuwsbericht van De Telegraaf over prinses Máxima zoekt, typ dan: maxima site:telegraaf.nl

4. De zoekmachine heeft ook de mogelijkheid naar definities te zoeken. Gebruik dan ‘define:’ gevolgd door de zoekterm. Als men bijvoorbeeld een definitie van snelheid zoekt, typ dan: define:snelheid.

5. Google heeft ook een ingebouwde rekenmachine. Indien als zoekterm een rekensom (bvb 5 * sqrt(9)) wordt gegeven, komt bovenaan de zoekresultaten het antwoord te staan.

6. Google kan ook als valutacalculator gebruikt worden. Om de koers van de dollar tegen de Euro te vinden kan men typen: 1 dollar in euro. Handig is ook om afkortingen van valuta te maken en gebruiken. Als men in het invoervenster van Google invoert: “ISO 4217″ krijgt men een lijst met de afkortingen van verschillende valutamunten.

7. Evenzeer kan men de zoekmachine als een spoorboekje raadplegen. Als men ‘Rotterdam Delft’ invoert, vindt men meteen bij het begin de eerstvolgende trein van Rotterdam naar Delft. Men kan dit gegeven uitbreiden met door in de zoekopdracht een tijd toe te voegen, en het woord ‘vertrek’ of ‘aankomst’ Als men bijvoorbeeld wil weten welke trein men moet nemen op Rotterdam Centraal om rond 15:00 uur in Delft te zijn, typt men dus: (zonder aanhalingstekens): Rotterdam Delft aankomst 15:00.

8. Wanneer men de naam van een voetbalclub, die in een hoogste landelijke divisie speelt, invoert, zal er boven de zoekresultaten de eindstand van de laatstgespeelde wedstrijd staan. Daaronder staat welke club de volgende opponent is.

Afkortingen SEO

Backlinks: Backlinks zijn inkomende links van andere website’s. Het aantal inkomende links of verwijzingen zijn een graadmeter voor de populariteit van een website. Andere benamingen voor backlinks zijn ook wel incoming links, inbound links, inlinks, en inward links.

Bookmark: Een actie van een gebruiker om een site te markeren die hij of zij vaker wil bezoeken en hiermee niet hoeft te zoeken naar de domeinnaam.

Overture: De nieuwe naam van Overture is Yahoo! Search Marketing Solutions. Het is een Pay-Per-Click advertising company (momenteel wereldleider) dat in 2003 is overgenomen door Yahoo! Overture’s tekstadvertenties zijn te zien op MSN, Ilse, Altavista en Vinden. Overture is de concurrent van Google.

PageRank technologie: Deze techniek wordt toegepast door de zoekmachine Google en zorgt ervoor dat de meest relevante en hooggewaardeerde websites bovenaan de resultatenpagina komen te staan, in plaats van een lijst in alfabetische volgorde.

RSS: Really Simple Syndication is een toepassing van de internetmetataal XML. Sites die een RSS logo tonen, geven je de mogelijkheid om informatie op te halen. RSS helpt je om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Om RSS te kunnen gebruiken heb je een RSS reader nodig. Als je eenmaal een zoekopdracht in een RSS reader hebt gecreëerd, blijft deze op de achtergrond van je computer lopen. Het controleert doorlopend of er nieuws is dat voldoet aan aan jouw criteria en je kunt de zogenaamde feed onmiddellijk zien.

Sandbox: Nieuwe websites scoren in het begin van hun bestaan relatief hoog om daarna een periode van meerdere maanden uit de rankings te verdwijnen. Na die periode krabbelen ze omhoog naar hun ‘eigenlijke’ positie.

Search Engine Marketing (SEM):
Ook bekent als zoekmachinemarketing. Houdt het geheel van optimalisatie en tekstadvertenties in. Deze laatste vorm is het adverteren op zoekmachines met tekstadvertenties. Dit is in Nederland nog relatief onbekend, echter in de US is het al langer zeer succesvol. Daar klikt de oudere jeugd zelfs al meer op de gesponsorde zoekresultaten, dan op de algoritmische resultaten.

Search Engine Optimization (SEO):
Ook bekent als zoekmachine optimalisatie. Houdt in dat de website geheel onder handen wordt genomen zodat deze door de zoekamchine het beste doorzoekbaar is, en waardoor de relevantie van uw site met betrekking tot het onderwerp vergroot wordt, wat weer een positief effect op uw positie heeft.

Search Engine Advertising (SEA):
Ook bekent als Search Engine Advertising oftewel het tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast de natuurlijke zoekresultaten. Bij Search Engine Advertising kunnen 3 doelstellingen worden onderscheiden. Ten eerste zo veel mogelijk vertoningen (bereik) genereren. Ten tweede zo veel mogelijk clicks realiseren. En tot slot zoveel mogelijk conversies realiseren.

Search Engine Submission: Het aanmelden van een website bij een zoekmachine met behulp van relevante zoekwoorden.

Skyscrapers & Rectangles: Een staande banner. Geschikt om aan de zijkant van een website te verschijnen.

Zoekrobot: De “machine” die zoeksites inzet om het web te doorzoeken op resultaten.

Zoekmachine: Een service die aan de hand van het opgegeven trefwoord websites zoekt die daar het best bij passen.

Summary
Article Name
Social Media Strategie
Author
Description
Social Media Strategie, Search Engine Marketing (SEM), Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA)