Google PR en Snelheid

Snelheid website weegt mee in Google Pagerank

Snelheid website weegt mee in Google Pagerank

Snelheid website weegt mee in Google Pagerank

Google heeft bekend gemaakt dat de snelheid van een website nu officieel een ranking factor is. Google geeft aan geobsedeerd te zijn door snelheid op het web en wil er dan ook alles aan doen om het web sneller te maken. Daarom wordt vanaf nu de laadtijd van een website meegenomen om websites te ranken in de zoekresultaten.

De snellere websites zullen hier dus voordeel bij hebben en hoger in de zoekresultaten komen te staan terwijl langzamere websites minder zullen scoren. Google geeft verder aan dat het ook voor de bezoekers belangrijk is, bezoekers besteden immers minder tijd op langzamere websites.

Afgelopen jaar gaf Matt Cutts nog aan dat de snelheid van een website mogelijk belangrijk zou gaan worden, “Het zou eigenlijk eerlijk zijn dat als je een snelle website hebt je hiervoor een kleine bonus krijgt” aldus Matt.

Snelheid heeft uiteraard nog niet zoveel invloed als de relevantie van een pagina maar het is wel aan te raden om te bekijken of de laadtijd verbeterd kan worden. De snelheid van een pagina is op dit moment alleen een ranking factor op Google.com en staat los van de Caffeine update.

Webmaster Tools

Google biedt allerlei hulpmiddelen om je snelheid sneller te maken, zo kun je in Google Webmaster Tools eenvoudig bekijken hoe snel je website is. Je vindt de optie Siteprestaties onder het menu item Labs. Verder heeft Google een Open source Firefox/Firebug Add-on ontwikkeld, deze Add-on en andere tools vind je hier. Ook kan je gebruik maken van Firebugs extensie Yslow.

Google Analytics

Ook Google Analytics werkt mee om de snelheid van je website te bevorderen. Naast de reguliere code introduceerde Google onlangs een alternatieve Analytics code om je website mee te meten, het asynchronous tracking script. Overstappen is niet direct nodig al biedt deze wel een aantal voordelen ten opzichte van de standaard code.  Lees hier verder…

Ber|Art at http://hosting.ber-art.nl

Vergelijkbare berichten:

Berrie Pelser
My name is Berrie Pelser, since 1999 co-owner of Ber|Art Visual Design V.O.F. Our company is been grown to a full service bureau for complete managed business internet sites that we are hosting in our own secure and fast Cloud. We are specialized in WordPress, search engine optimization, social media integration and social media strategy. I co-founded my company, Ber|Art Visual Design, in 1999 as a web design firm. It has since grown into a full-service agency for maintaining complete corporate websites hosted by Ber|Art in a secure and fastcloud environment.
Berrie Pelser

@BerriePelser

https://t.co/0cQV0pyl3s - WordPress Google SEO Cloud Hosting Web Design Social Media SEM Media Internet Business Marketing CMS Blogger - http://t.co/Qroj6TZzDE
The Problem with Hashtags, Selfies and Instagram Filters [COMIC] http://t.co/pOqLbwrTw6 via @DanielZeevi - 32 mins ago
Berrie Pelser
Berrie Pelser

2 comments to Google PR en Snelheid

  • Google waarschuwt dat het strenge snelheidscriteria oplegt voor het laden van sites en de ranking op basis daarvan. De zoekgigant mikt op een laadtijd van maximaal een halve seconde.

    Dit legt Google uit op het Webmaster Blog naar aanleiding van de eerder ingeschakelde koppeling van de sitesnelheid aan de Google-ranking in de zoekresultaten. Naast een betere opname in de Google-ranking van een site leidt een sneller ladende website ook tot meer conversies. Zo zou bij een test van Shopzilla het aantal conversies 7 tot 12 procent hoger zijn geweest op een geoptimaliseerde site dan via de originele site.

    Google legt de snelheidslat hoger dan anderen. Waar content-loadbalancer Akamai de grens legt bij een laadtijd van maximaal 2 seconden voor e-commerce sites waarschuwt de zoekgigant dat dit veel beter kan. “Bij Google mikken we op een laadtijd van onder de halve seconde.”